Graviditeten och förlossningen.

Jag:

*Vilka var dina favorit kläder? Mjukisbyxor, leggins och linnen och tunikor.
*Vad var din/dina favorit rätter? All man som är möjligt att äta.
*Vad var dina/din favorit dryck? Trocadero.
*Vad tyckte du inte om? Hm, ingenting tror jag inte.
*Var det någon favorit rätt som ändrades?
*Vad var du mest sugen på? Godis, chips, åt hela tiden!
*Hade du halsbränna? I slutet var det som värst.
*Hade du foglossning? Japp, i början.
*Hade du sammandragningar? Aa, det hade jag.
*Mådde du illa? Nja, i början bara.
*Vilken sovställning var bäst? Sidorna
*När var din BF dag? 22 september (19 september)

*Gick du över tiden? Nej, han kom samma dag som beräknat.
*Hur mycket gick du upp i vikt? tror det var 18kg.
*Hade du mycket vätska i kroppen? Ja, hela kroppen haha.
*Hur var ditt psyke? Rätt så bra faktiskt, men i slutet var jag jättetrött!
*Gnällde/klagade du? Ja, för det var så otroligt varmt, det var inte mycket man fick sova på nätterna!
*Vad trodde du det var för kön? En tjej.
*Visste du vad det var för kön? Ja, fick se på ultraljudet i vecka 18.
*Hur låg ditt SF mått? Det låg bra.
*Var du rädd för något? Att få missfall och förlossningen.
*Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Smidig och snabb!
*Hur ser du på graviditeten idag? Det är något jag verkligen skulle kunna gå igenom igen, jag ska inte klaga!
Förlossningen:

*När började din förlossning? 21 september ca 19:30.
*Hur började den? Jag gick på toa och det börja blöda, samtidigt fick jag värkar.
*När åkte du/ni in till förlossningen? 20:00
*Varför? För jag blödde galet mycket!
*Vem/vilka åkte du in med? Charlie, mamma, lillebror och min lådsaspappa. 
*Fick du/ni åka hem igen? Nej, vi stannade.
*Vilket sjukhus skedde förlossningen på? Mälarsjukhuset.
*Hur mycket var du öppen när ni kom in? Hm, 3 tror jag.
*Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? Det hände massa, blödde så mycket, som sagt, och de visste inte vad det var.
*Vilka/vilken var med under förlossningen? Charlie och massa sköterskor och doktorer.
*Tog du nått smärtstillande? Lustgas och epiduralbedövning.
*Grät du? Ja, massor.
*Vad tyckte du var jobbigast? Att inte riktigt veta vad som hände eller vad det var som var fel.
*Var du rädd för något? Allting!
*Hur lång tid tog det? Snittet planerades tio minuter efter han föddes, men hade värkar 7 timmar.
*Hur ser du på förlossningen idag? En riktig upplevelse!

Barnet:

*Vad blev det för kön? Pojke.
*Hur mycket vägde barnet? 4165g
*Hur lång var barnet? 51cm
*Vad var huvudomfången? 34 cm.
*Hur mådde barnet? Jättebra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0