Vad händer?

En sak jag stör mig på, är att folk tror bara för man är mamma och har barn kan man inte umgås och träffas.
Jag drar inte alla över en kam men de flesta jag var kompis med förut innan jag vart gravid är som bortblåsta nu, vart är ni? Jag vet inte riktigt vad det beror på, att man inte kan festa? Att man måste gå runt med barnvagn överallt? I mitt fall så har faktiskt Kasper en pappa som jättegärna vill vara hemma med honom.
När jag var gravid på var det så puttinuttit att den och den skulle vara gudmor och jag vet inte vad, men nu är det helt annolunda. Jag ska vara ärlig, jag har många kompisar men nästan inga jag umgås med längre, det finns väldigt få. Visst, jag kanske inte heller är så bra på att höra av mig, men blir lite sårad när man inte är samma människa i folks ögon bara för man har barn.. Var bara tvungen att skriva av mig lite, hejs.


Kommentarer
Postat av: evelina

jag känner igen det där, så synd att folk ska försvinna. träffar inte heller så många av mina gamla vänner längre :/ men man får väl börja träffa dom som delar ens största intresse nu :)

2011-01-24 @ 21:53:11
URL: http://evelinasandman.blogg.se/
Postat av: Samantha - mamma till Ebba!

Usch, känner samma sak.. Och jag gillar det inte alls! Så tråkigt att de inte förstår att ett barn oftast har en pappa som gärna är hemma med sitt barn..

2011-01-24 @ 23:04:46
URL: http://ebbaojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0