frågor om förlossningen.

När fick du reda på att du var gravid? början av februari tror jag det var.
Hur gammal var du? 17
Hur tog din partner det? Världens gladaste, vi ville så gärna ha barn.
Mådde du mycket illa? Lite smått första veckorna. 
Hade du mycket halsbränna? Ja, i slutet var det olidligt.
Var du känslig? Ja, ganska.
När kände du bebisens första sparkar? Vecka 15, allra första sparken kände jag i skolan på mattelektionen :)
Var du ofta orolig? Nja, jag var mest rädd i slutet när jag inte känt sparkar på ett tag.
Sparkade bebisen mycket? Ja, väldigt mycket :D
När började du läcka bröstmjölk? Typ vecka 35.
Fick du bristningar? Ja, på låren, rumpan och brösten.
Blödde du någon gång? Ja, jag blödde 5 dagar i sträck innan förlossningen.
Hur många Ultraljud gjorde du? 3.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Föda normalt och så smidigt och snabbt som möjligt.
Hur började din förlossning? Den 21 september, var hemma och skulle gå på toa och det kom värsta blodforsen, då började mina värkar och vi åkte upp.
Hur många timmar tog din förlossningen? Mina värkar började klockan ca 20.00 och 02.48 var han ute :)
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Kejsarsnitt.
Hur mycket var du öppen när du kom in? första dagen vi åkte in var jag öppen 1cm och femte och sista dagen var jag öppen 4cm. 
Vilken smärtlindring tog du? Lustgas och EDA
Dragen med sugklocka? Nej
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? Fick akutsnitt.
Blev det komplikationer? Nej.
Vad tyckte du var jobbigast? Värkarna och att allt gick så snabbt när dom skulle snitta.
Var du rädd för något? Att det skulle vara något fel på bebisen.
Skrek du? Haha, ja vart skitarg för värkarna gjorde så ont.
Hur många var inne i förlossningsrummet? Ingen aning, massor
Hade du någon nära med dig? Charlie :)
Fick du sy? nej
Vilken vecka födde du i? 40, på bf :)
Vad var vikt och längd på bebisen? 4165g 51cm
Ammar du? Nej, gjorde.
Hur gammal är bebisen nu? 1 år om 8 dagar :)
Vad tyckte du om förlossningen? Det mest underbaraste jag vart med om :)
När kommer nästa barn? Jadu, när jag hittat den rätta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0