Svar på tal.

vem blir moster?

Ja, antagligen blir mina systrar Fanny och Matilda mostrar :p

1. trodde ni att det va en tjej eller kille? 
2. gick du över tiden eller blev det för tidigt?
3. hur lång va han och hur mycket vägde han? 
4. hur va upplevelsen när du fick upp han på bröstet!?


1. Jag trodde från börjar att det var en tjej, men min pojkvän trodde
hela tiden att det var en kille medans alla andra trodde det var en tjej,
så han hade rätt som vanligt!
2. Enligt ultraljudet var han beräknad mellan 19-22 september, så jag och
charlie räknade att han var beräknad 19de. Men förlossningen räknade 22a,
så i papprerna står det att han kom på beräknad förlossningdatum.
3. Han var 51cm lång och vägde 4165gram :)
4. Jag fick aldrig uppleva hur det var att få upp Kasper på bröstet direkt efter
han föddes. Jag gjorde ju kejsarsnitt och fick bara se honom typ 5 sekunder
efter han föddes, sen fick jag se honom 2 timmar senare på uppvaket..

heii ville du ha barn när du var 14 15 år??

Jag blev gravid när jag var 15 år, men gjorde abort för att jag och
min pojkvän tyckte vi var för unga och vi hade bara vart tillsammans 3 månader.
Men jag kan inte säga att jag inte ville ha barn då,
men det kändes rätt nu efteråt att vi valde det val vi gjorde.

tycker du att erat förhållande ser annorlundare ut nu när ni har bliviit föräldrar? 
hur ser era dagar ut, vaknar Kasper mycket på nätterna?
skulle ni vilja ha ett syskon till kasper?


Vårat förhållande är inte detsamma som förut, absolut inte!
All energi går åt till Kasper och hans behov, men samtidigt så
hinner man "sakna" att mysa och bara vara med varandra den
korta stunden som blir över. Visst, det blir väl så att det blir mer
eller mindre tjafs mellan oss, men så är det nog för alla.
Mina dagar ser ut ungefär som Kaspers dagar: sover halva dagen,
äter, sover lite till, äter.. Ibland kan vi klämma in en sväng till affären
eller en promenad, men det är inte ofta man orkar eller hinner med
det fören dagen är slut igen. Eftersom vi bor hemma så får vi maten
serverad och hushållssysslorna blir gjorde av Kaspers mormor, så har
vi det ganska lyxigt ändå och kan bara låta dagarna flyta förbi.
Kasper sover faktiskt ganska bra på nätterna, han somnar i sin egen
säng vid elva-tolv, sen vaknar han vid 2-3 och vill ha mat, men äter han
lite som han vill eftersom han sover brevid mig resten av natten.
Det har hänt två nätter att han sovit nästan hela natten, det är bra! :D
Jag skulle vilja ha mer än ett syskon till Kasper, men det får
vänta tills jag gått klart gymnasiet iallafall.

Vad ær det bæsta med att vara mamma?
Vad var værst under graviditeten?
Jag ær så stolt øver er :) Kramar på er alla tre :)

Det bästa med att vara mamma är nog att man har en bra
anledning till att gå upp på morgonen, att man har en
son som utvecklas för varje dag som går. Det bästa är nog också
att jag vet att Kasper alltid kommer vara min son genom hela livet,
att jag kan ge han massa kärlek och alltid finnas på hans sida
oavsätt vad och göra allt för honom, och aldrig svika
honom, som jag blivit av min egen förälder..
Min graviditet var näst intill perfekt, så det var inte så mycket som var sådär jättejobbigt, eller jo i somras då det var sådär varmt! N
Hihi, tack så mycket sanna :) kram <3

Nu efter kejsarsnittet hur känns det med din mage?
har du haft mycket ont och sånt? jobbigt att ha ett "R" och sånt? 
Och sen vaknar Kasper mycker på nätterna?:)


Just nu känns magen precis som innan förutom att den är lite slappare, haha!
De första dagarna var en pina, jag kunde knappt gå eller röra
mig och när jag väl kunde de gick jag inte snabbare än en snigel.
Det där ärret visar bara att jag har fått barn, och det är jag mycket stolt över!
Och som sagt, Kasper vaknar en gång när han är hungrig och
då får han sova brevid mig resten av natten, sen störs jag inte alls
mycket av honom resten av natten då kan äter lite
när han vill eftersom jag ligger ner och ammar.

-gjorde det ont att föda?
-vad hade du tänkt att bli när du blir stor ?
- hur har ni råd med barn?
-hur reagerade era föräldrar?
- var kasper planerad?


Värkarna var det som gjorde som ondast. Men sen att
bli snittat kändes ingenting eftersom jag var bedövad från revbenen
och neråt under hela förlossningen. Det som gjorde ont var isåfall magen efteråt.
Jag hade tänkt att bli advokat, eller jag ska bli, pungt slut. :D
Behöver inte gå in på detaljer när det gäller våran ekonomi,
men vi bor för tillfället hemma. Jag får föräldrapenning+barnbidrag,
och Charlie får pengar från arbetsförmedlingen. När vi sen flyttar till
egen lägenhet får vi pengar från annat håll.
Min mamma har alltid sagt att hon kommer stötta oss, vad vi än gör
för val i livet, och det har hon gjort också.
Hon vart jätteglad att hon skulle bli mormor, tillslut :)
Min pappa såg saken på ett annat sätt, behöver bara säga
att idag har jag ingen kontakt med honom..
Charlies föräldrar tyckte också att det skulle
bli kul och var så glada för våran skull :)
Ifall Kasper var planerad, ja det kan man säga.
Jag fick ett missfall i vecka 8 i december iår, efter att vi hade bestämt
att behålla de barnet. Jag och Charlie tog det jättehårt eftersom vi var
jätteglada att bli föräldrar. Så vi försökte igen och efter två veckor
blev jag med barn igen, och vi var överlyckliga! Nu tänker ni säkert
att det var idiotiskt att göra så i våran ålder, men det är absolut
ingenting jag ångrar idag och jag har världens finaste son!



Kommentarer
Postat av: Samantha - mamma till Ebba!

Vilka fina svar! :)

2010-10-17 @ 11:53:46
URL: http://ebbaojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0