Love or money?

Vissa verkar tro att man blir lyckligare av pengar. Men jag vet att det inte är så. När jag bodde växelvis varannan vecka hos min mamma och pappa när jag var yngre märkte jag det. Hemma hos min pappa var vi 8 personer i en stor lägenhet. Alla 6 barnen hade varsin TV, varsin dator, varsin ny mobil, varsit rum. Där satt vi på helgerna och "unnade" oss med våra dyra och coola grejer på varsit rum. Var jag lyckligare för det? Nej. Hemma hos min mamma tog vi fram en påse chips och en dricka och satte oss framför TV en lördagkväll, tillsammans. Jag kände att jag var någon, och vart så mycket lyckligare av att vara tillsammans med min mamma och mina syskon. Jag delade rum med en av mina systrar och på kvällarna pratade vi tills vi somnade och ett tag delade jag våningssäng med min minsta syster, jag uppe och hon nere. Hon ville att jag skulle hålla hennes hand tills hon somnade, och jag var aldrig ensam. Pengar har aldrig spelat mig någon roll. Jag vet att Kasper inte kan få alla de finaste och nyaste leksakerna i affärerna, jag kan inte åka med honom till de roligaste ställerna i stan. Vissa verkar också tro att dom kan "skämma bort" Kasper med massa presenter när han fyller år och i julklapp, men vad gör det honom, han har ingen aning om vart grejerna kommer ifrån, det är nog mest för att döva sitt eget samvete och framstå som bra släkting. Men jag tror, eller jag är helt säker på att Kasper blir så mycket lyckligare av att få träffa och umgås med personerna, skapa minnen och relationer med dom. Men jag kan ge och ger honom det värdefullaste man kan få i livet, kärlek. Jag vaknar upp bredvid honom varje morgon, får se när han stänger sina små blå på kvällen och får pussa honom godnatt, jag får uppleva varenda framsteg och dagarna i hans liv med honom. Jag vill att han en dag ska inse och märka att jag ger honom allt jag har och skulle offra mitt eget liv för att han ska känna sig trygg och må bra. Vad är pengar jämfört med det? Ingenting. Vi har så otroligt fina människor i våra liv som gör både mig och Kasper lyckliga, som vi träffar, umgås med och har roligt med. Dom minnerna och människorna finns alltid kvar, men pengar och prylar försvinner så småningom. Pengar är ingenting jämfort med kärlek.



Kommentarer
Postat av: mamma

Det är så sant det du skriver gumman! Visst pengar är bra o ha, men det kan aldrig ersätta nånting sånt som kärlek o gemenskap! Det är ju även sant det du skriver om Kasper, han blir ju överlycklig när man kommer hem till er o vill sitta i hans rum o leka med hans saker, det finns inte en sak..hur dyr den är som kan ersätta den stunden som man ger honom!! puss o kram från mamma

2011-11-28 @ 15:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0