SVAR PÅ TAL.

c om onetreehill ♥:
Hey, jag håller på med ett projektarbete om graviditet osv och jag skulle vara tacksam om du kunde svara på några frågor:)

1. Hur var attityden från föräldrar,vänner, pojkvän och skolan när dom fick reda på att du var gravid?

2. Hur blev du bemött på MVC?

3. Vad hade du för symtom?

4. Hur var förlossningen och hur blev du bemött?

5. Tiden efter hur har det gått med arbetet med ditt barn?

du är självklart anonym i mitt arbete :)


Självklart svarar jag på dina frågor, bara kul att hjälpa till! :)

1. Min mamma tog det bra och var glad för våran skull. Min pappa därimot var lite emot det, men accepterade det när Kasper väl var född. Mina vänner var väldigt glad för våran skull dom också, och såg fram emot att träffa vårat lilla underverk :) Min dåvarande pojkvän var jätteglad och lycklig att jag var gravid, eftersom han och jag planerade att skaffa barn. Skolan vet jag inte riktigt, men dom tog det bra.

2. Från MVC fick jag väldigt bra bemötande, jag trodde att dom skulle behandla mig som "ung" annolunda, men där hade jag fel! Dom var jättebra och snälla, och man kunde ställa frågor utan att känna sig dum.

3. I början av graviditen? Jag hade ont i brösten, mådde illa och var så sjukt trött hela dagarna. Men under hela graviditeten hade jag mycket halsbränna på nätterna, RLS (restless legs) som vissa gravida får, vilket var väldigt jobbigt.

4. Själva förlossningen var en skräckförlossning, men ändå det bästa jag vart med om. Bemötandet från personalen var helt underbar, dom var så snälla och duktiga och förklarade för mig lugnt och tydligt vad som händer och vad som kommer hända. Dom ställde även upp för pappan och inte "lämnade han utanför", och det är jag väldigt glad för med tanke på allt han fick se och gå igenom utan att kunna hjälpa till.

5. Arbetet med mitt barn har gått hur bra som helst. I börjar var jag lite osäker och bad ofta om hjälp från min mamma och bekanta, men satte mig in i rollen som mamma ganska snabbt :) Efter ett tag är det jag som mamma som känner mitt barn allra bäst och vet vad just mitt barn behöver och mår bra av.

Hoppas du är nöjd med dina svar, kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0